Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

Διακοπή πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές

Διακοπή πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές
Σε συνέχεια σχετικής εντολής του Σώματος Επιθεώρησης Περιβάλλοντος, Δόμησης, Ενέργειας & Μεταλλείων, Υπηρεσίας του ΥΠΑΠΕΝ, η οποία είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του Αρχείου Ενεργειακών Επιθεωρήσεων, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, η πρόσβαση στο Αρχείο Ενεργειακών Επιθεωρήσεων των Επιθεωρητών που δεν έχουν συμμετάσχει με επιτυχία στις εξετάσεις για την απόκτηση της ιδιότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή, δεν θα είναι εφικτή.

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

ΥΠΑΠΕΝ: Παράταση Πρόσβασης στο Πληροφοριακό Σύστημα Από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές

Σε συνέχεια προηγούμενης ανακοίνωσης του ΥΠΑΠΕΝ, σύμφωνα με την οποία σε νομοθετική ρύθμιση που συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Βοσκήσιμες Γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις», παρατείνεται έως την 31ηΔεκεμβρίου 2015 η προθεσμία για υποχρέωση επιτυχούς συμμετοχής σε εξετάσεις για την απόκτηση της ιδιότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή, κατά τις διατάξεις του π.δ. 100/2010, ανακοινώνεται ότι λόγω της μη έγκαιρης ρύθμισης του ανωτέρω και για την εύρυθμη λειτουργία της κτηματαγοράς, δίδεται άμεσα πλήρης πρόσβαση χρήσης του πληροφοριακού συστήματος του Αρχείου Επιθεώρησης Κτιρίων και του Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών ( wwwbuildingcertgr), ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η έκδοση των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ).

Η πρόσβαση αφορά στους Ενεργειακούς Επιθεωρητές που στις 30 Ιουνίου 2015 είχαν τη δυνατότητα πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα και τη δυνατότητα έκδοσης ΠΕΑ, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Ετοιμο το μεγαλύτερο τούνελ του κόσμου: Εχει μήκος 56 χιλιόμετρα και περνάει κάτω από τις Αλπεις


Για την εκσκαφή χρησιμοποιήθηκαν τεράστια μηχανήματα ολομέτωπης κοπής, κόβοντας σχεδόν 30 μέτρα βράχου κάθε μέρα. Ηταν μια επικίνδυνη διαδικασία, και οκτώ εργάτες έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της μεγαλύτερης και βαθύτερης σήραγγας στον κόσμο που θα ανοίξει επίσημα για το κοινό την 1η Ιουνίου 2016 και μειώνει την απόσταση Ζυρίχη – Μιλάνο σε μόλις 2 ώρες και 50 λεπτά.
Με μήκος 56 χιλιόμετρα, η σήραγγα Gotthard Base ξεπερνάει ακόμα και τη σήραγγα Σεικάν της Ιαπωνίας, η οποία συνδέει το κύριο νησί Χονσού με το βόρειο νησί Χοκάιντο.
Το φιλόδοξο σχέδιο, χρηματοδοτήθηκε από την Ελβετία με κόστος περίπου 10,3 δισ δολάρια, πριν από 20 χρόνια, το 1996.
Πάνω από 2.000 εργαζόμενοι είχαν συνταχθεί για να ανασκάψουν περισσότερα από δύο εκατομμύρια φορτία χώμα, φτάνοντας 2,5 χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια της Γης.
Λόγω της οροσειράς των Άλπεων, η σύνδεση μεγάλων πόλεων, όπως το Μιλάνο και η Ζυρίχη δεν ήταν εύκολο επίτευγμα, αλλά χάρη στη σήραγγα που είναι σχεδόν εντελώς επίπεδη σε όλο το μήκος της, τα τρένα θα είναι σύντομα σε θέση να ταξιδέψουν με πάνω από 250 χλμ/ώρα.

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Καινοτόμο υλικό που αντέχει τα 2/3 της θερμοκρασίας στην επιφάνεια του Ήλιου

Μέσω της χρήσης ισχυρών εξομοιώσεων σε υπολογιστές, ερευνητές του Brown University ταυτοποίησαν ένα υλικό το οποίο έχει το υψηλότερο σημείο τήξης από οποιοδήποτε άλλο υλικό είναι γνωστό μέχρι σήμερα.
Οι υπολογισμοί αυτοί περιγράφονται στο Physical Review B (Rapid Communications) και έδειξαν ότι ένα υλικό το οποίο περιέχει τις σωστές αναλογίες αφνίου, αζώτου και άνθρακα θα είχε σημείο τήξης άνω των 4.400 Κέλβιν (4.126 βαθμών Κελσίου)- θερμοκρασία που αντιστοιχεί στα 2/3 της θερμοκρασίας στην επιφάνεια του Ήλιου, και 200 Κέλβιν πάνω το υψηλότερο σημείο τήξης που έχει καταγραφεί ποτέ πειραματικά. Το επόμενο βήμα είναι η σύνθεση υλικού και τα πειράματα στο εργαστήριο.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μία υπολογιστική τεχνική που εξομοιώνει τις φυσικές διεργασίες σε ατομικό επίπεδο, ακολουθώντας τους νόμους της κβαντομηχανικής. Η τεχνική αυτή εξετάζει τις δυναμικές της τήξης καθώς λαμβάνουν χώρα σε μικροκλίμακα, σε κομμάτια των 100 περίπου ατόμων και είναι πιο αποδοτική από ό,τι οι παραδοσιακές μέθοδοι.
Οι ερευνητές στην παρούσα φάση συνεργάζονται με το εργαστήριο της Αλεξάντρα Ναβρότσκι στο University of California-Davis για τη σύνθεση του υλικού και τη διεξαγωγή των απαραίτητων πειραμάτων. Η δουλειά τους θα μπορούσε να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε νέα υλικά υψηλότατων επιδόσεων για ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών- από ειδικές επικαλύψεις σε τουρμπίνες μέχρι θερμικές ασπίδες.

Ωστόσο, δεν είναι απόλυτα σίγουρο ότι το υλικό αυτό θα είναι χρήσιμο, καθώς πέρα από το σημείο τήξης υπάρχουν και άλλες ιδιότητες που πρέπει να ληφθούν υπόψιν.

Εκατομμύρια «μπαλάκια σκιάς» κατά της ξηρασίας στην Καλιφόρνια

Αντιμετώπη με τη χειρότερη ξηρασία στα χρονικά, η Καλιφόρνια στράφηκε σε δημιουργικές λύσεις για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα με το πόσιμο νερό.
Η δεξαμενή του Λος Άντζελες, που έχει συνήθως νερό αρκετό για να τροφοδοτήσει την πόλη για τρεις εβδομάδες, μετατράπηξε σε... τεράστια πισίνα με πλαστικά μπαλάκια που θα επιβραδύνουν την εξάτμιση των αποθεμάτων.

Τα σκοτεινά μπαλάκια, που ουσιαστικά κάνουν «σκιά» στο νερό της δεξαμενής, εκτός από το να εμποδίσουν την εξάτμιση, μπλοκάρουν τις ακτίνες που ευνοούν την ανάπτυξη άλγης. Κάθε μπαλάκι στοιχίζει 36 σεντ (του δολαρίου), και στην δεξαμενή ρίχτηκαν 20.000 -μέρος του σχεδίου της πολιτείας για 96 εκατ. τέτοια μπαλάκια σε εγκαταστάσεις νερού.

Σάββατο 15 Αυγούστου 2015

Ηλεκτροκίνηση με ασύρματη φόρτιση οχημάτων στις εθνικές οδούς

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) είναι η εύρεση σταθμών φόρτισης των οχημάτων τους όταν φεύγουν από το σπίτι τους.
Στη Βρετανία αναζητούν τρόπους ασύρματης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένους κεντρικούς αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η νέα τεχνολογία θα ενθαρρύνει περισσότερους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά ή στα υβριδικά αυτοκίνητα. Οι πρώτες δοκιμές του συστήματος Dynamic Wireless Power Transfer θα ξεκινήσουν στα τέλη του έτους κατόπιν μιας διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή αναδόχου.
Οι δοκιμές θα περιλαμβάνουν την εγκατάσταση του ασύρματου συστήματος στα οχήματα και τον έλεγχο του κεντρικού εξοπλισμού, ο οποίος θα είναιεγκατεστημένος κάτω από το οδόστρωμα.
Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Άντριου Τζόουνς δήλωσε ότι “η δυνατότητα επαναφόρτισης οχημάτων χαμηλών εκπομπών παρέχει μεγάλες δυνατότητες. Η κυβέρνηση ήδη διαθέτει 550 εκατ. δολάρια την επόμενη πενταετία για να διατηρήσει τη Βρετανία στην πρώτη γραμμή αυτής της τεχνολογίας και με στόχο να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και αναπτυξιακές τάσεις στον κλάδο.”
Οι πιλοτικές δοκιμές θα διαρκέσουν περίπου 18 μήνες και ανάλογα με τα αποτελέσματα θα τις διαδεχθούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, δηλαδή στο δρόμο.
Παράλληλα με τη διερεύνηση των δυνατοτήτων της ασύρματης ενέργειας, η Highways England δεσμεύεται να εγκαταστήσει σταθμούς φόρτισης ανά 40 χιλιόμετρα στο δίκτυο των εθνικών οδών.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στη Βρετανία καταγράφουν άνοδο με περισσότερα από9.000 οχήματα κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους και αύξηση 366% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Το ένα τέταρτο των εκπομπών ρύπων στη Βρετανία προέρχεται από τον τομέα των Μεταφορών και η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να συμβάλλει στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης και την επίτευξη του στόχου μείωσης των συνολικών εκπομπών ρύπων κατά 80% έως το 2050.

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Γιατί ο πρώτος μεσημβρινός της Γης μετακινήθηκε


Το 1884, οι χώρες που συμμετείχαν στο Διεθνές Συνέδριο Μεσημβρινού στην Ουάσινγκτον αποφάσισαν να ορίσουν τον πρώτο μεσημβρινό της Γης -με βάση τον οποίο υπολογίζεται το γεωγραφικό μήκος- ως τον μεσημβρινό που διέρχεται από το αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς έξω από το Λονδίνο. Σήμερα, όμως, ο πρώτος μεσημβρινός βρίσκεται 102 μέτρα πιο ανατολικά.



Ο λόγος για αυτή τη μάλλον μεγάλη διαφορά είναι το GPS, το οποίο χρησιμοποιεί δορυφόρους για να μετρά τις ακριβείς συντεταγμένες σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη. Η τεχνική αυτή διαφέρει σημαντικά από αυτές που χρησιμοποιούνταν παλαιότερα στο Γκρίνουιτς, εξηγεί μια νέα μελέτη για την ιστορία του πρώτου μεσημβρινού στην επιθεώρηση Journal of Geodesy

Ο παραδοσιακός πρώτος μεσημβρινός σημειώνεται στο έδαφος γύρω από το αστεροσκοπείο με μια γραμμή από ανοξείδωτο χάλυβα, η οποία αν επεκτεινόταν θα συνέδεε τους δύο πόλους της Γης και θα έτεμνε κάθετα τον ισημερινό. Εξ ορισμού, το γεωγραφικό μήκος πάνω σε αυτή τη γραμμή είναι μηδέν μοίρες.

Μόνο μία τέτοια γραμμή, ή μεσημβρινός, περνά από κάθε σημείο του πλανήτη. Ο μεσημβρινός του Γκρίνουιτς υπολογίστηκε με ένα εξειδικευμένο τηλεσκόπιο, το τηλεσκόπιο μεσημβρινής διάβασης ή μεσημβρινό κύκλο, το οποίο μετρά τις θέσεις άστρων και επιτρέπει τον υπολογισμό της τοπικής ώρας.

Το σημαντικό είναι ότι το όργανο αυτό πρέπει να τοποθετείται σε απόλυτα κατακόρυφη θέση, η οποία υπολογιζόταν από ένα βαρίδι που κρεμόταν μέσα σε μια λεκάνη γεμάτη υδράργυρο ώστε να δημιουργεί μια επίπεδη, οριζόντια επιφάνεια.

Το πρόβλημα, εξηγεί η νέα αμερικανική μελέτη, είναι ότι το κατακόρυφο όπως μετράται με αυτή τη μέθοδο επηρεάζεται από τοπικές συνθήκες. Το κυριότερο είναι ότι η Γη δεν είναι  μια τέλεια, ομοιογενής σφαίρα. Μεγάλες συγκεντρώσεις μάζας όπως τα βουνά διαταράσσουν τοπικά το βαρυτικό πεδίο και μαζί με αυτό τις αστρονομικές μετρήσεις των μεσημβρινών.

Ασύρματη μετάδοση ενέργειας μέσω μαγνητικού πεδίου


 

Έρευνα του North Carolina State University και του Carnegie Mellon University απέδειξαν ότι η ασύρματη μεταφορά ενέργειας μέσω ενός MRFE (magnetic resonance field enhancer) -που μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο ένας χάλκινος βρόχος- μπορεί να αυξήσει την αποδοτικότητα της μεταφοράς κατά 100%, σε σχέση με τη μεταφορά απλά μέσω του αέρα.
Όπως επισημαίνεται σε σχετικό δημοσίευμα του PhysOrg, η χρήση MRFE θα μπορούσε να ενισχύσει την αποδοτικότητα μεταφοράς μέχρι και 5000% σε κάποια συστήματα, σύμφωνα με ειδικούς.


PHYSORG
 
Η ασύρματη μεταφορά ενέργειας λειτουργεί ως εξής: ένα πηνίο-μεταδότης παράγει ένα μαγνητικό πεδίο και ένα πηνίο δέκτης μετά τραβά ενέργεια από αυτό το πεδίο.

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για την ανάπτυξη τεχνολογιών ασύρματης μετάδοσης ενέργειας που θα είναι εμπορικά βιώσμες είναι η επίτευξη μεγάλης αποδοτικότητας. Ωστόσο, αυτό αλλάζει χάρη στη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Μέχρι τώρα, η βελτίωση της αποδοτικότητας στην ασύρματη μετάδοση ενέργειας αποτελούσε μεγάλο στόχο πολλών ερευνητικών ομάδων, και ένας από τους βασικούς «υποψήφιους» για αυτό ήταν η τεχνολογία των μεταϋλικών.
Η προαναφερθείσα μέθοδος υπόσχεται πολύ καλύτερες επιδόσεις -για την ακρίβεια, πέντε φορές καλύτερη από ό,τι μέσω μεταϋλικών, και 50 φορές καλύτερη από ό,τι απλώς μέσω αέρα.

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

Eurostat: Μειώθηκε το ελληνικό δημόσιο χρέος το Α’ τρίμηνο αν και παρέμεινε το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Το ελληνικό δημόσιο χρέος μειώθηκε κατακόρυφα το πρώτο τρίμηνο του έτους, παραμένοντας ωστόσο μακράν το υψηλότερο στην ευρωζώνη, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, αναφέρει η Wall Street Journal.
Σύμφωνα με την έκθεση της Eurostat, το συνολικό χρέος των 19 κυβερνήσεων της ευρωζώνης αυξήθηκε στο 92,9% του συνολικού ΑΕΠ των χωρών αυτών, από 92% τους τρεις τελευταίους μήνες του 2014. Βάσει των κανόνων της ΕΕ, τα δημόσια χρέη δεν πρέπει να ξεπερνούν το 60% του ΑΕΠ.
Το ελληνικό χρέος είναι μακράν το υψηλότερο ως ποσοστό του ΑΕΠ, αν και μειώθηκε στο 168,8% το πρώτο τρίμηνο του έτους, από το 177,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2014, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στα κράτη-μέλη της ευρωζώνης.
Η πτώση αυτή, αν και μοιάζει ενθαρρυντική, επισημαίνει η εφημερίδα, σε μεγάλο βαθμό αντανακλά την επιστροφή στην ευρωζώνη των κεφαλαίων που προορίζονταν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη αύξηση δημόσιου χρέους στην ευρωζώνη καταγράφηκε στην Ιταλία, όπου ανήλθε στο 135,1% του ΑΕΠ από το 132,1%, ενώ ακολουθεί η Γαλλία, της οποίας το χρέος αυξήθηκε στο 97,5% του ΑΕΠ από το 95,6%.
Στις χώρες, των οποίων το κρατικό χρέος μειώθηκε, περιλαμβάνονται η Γερμανία και δύο χώρες που, όπως η Ελλάδα, εντάχθηκαν σε προγράμματα στήριξης, η Κύπρος και η Πορτογαλία.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

Νέα εποχή με την εκκίνηση της νέας μαρίνας και την αξιοποίηση της υφιστάμενης από το ΤΑΙΠΕΔ

Νέα εποχή ξημερώνει για τον πολυτελή, θαλάσσιο τουρισμό της Ρόδου, καθώς είναι άριστε οι εντυπώσεις, που άφησε η νέα μαρίνα στους πρώτους φιλοξενούμενούς της. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας από αυτούς έχει ζητήσει την αγορά μόνιμης θέσης για το πανάκριβο σκάφος του. Την ίδια στιγμή οι πολιτικο-οικονομικές εξελίξεις θα δρομολογήσουν το εκ νέου άνοιγμα της συζήτησης για την αξιοποίηση της μαρίνας στο Μαντράκι, η οποία εξακολουθεί να τελεί υπό τη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ.  Ταυτόχρονα, σε αγκυροβόλιο διεθνούς ακτινοβολίας έχει μετατραπεί η προβλήτα της Κολόνας.
Ειδικότερα, απολύτως ικανοποιημένοι δήλωσαν οι ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής που φιλοξενήθηκαν στη νέα μαρίνα Ρόδου. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται κι ένας Ρώσος μεγαλοεπιχειρηματίας, κάτοχος ενός εξαιρετικά μεγάλου ιστιοπλοϊκού σκάφους. Το σκάφος του προσέγγισε τη Ρόδο πριν από περίπου 10 ημέρες και από τότε μένει δεμένο στη νέα μαρίνα, τα δε πανύψηλα κατάρτια του δεσπόζουν στο θαλάσσιο ορίζοντα. Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας έχει μείνει τόσο ικανοποιημένος από τις υποδομές που βρήκε και την ασφάλεια που του παρασχέθηκε, ώστε ζήτησε να αγοράσει μόνιμη θέση για το σκάφος του.
μαρινα«Εχουμε δημιουργήσει μια μαρίνα υψηλών προδιαγραφών και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου», δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο πρόεδρος της εταιρείας «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.». Η εταιρεία του έχει αναλάβει την ολοκλήρωση και τη διαχείριση του όλου έργου. Ο ίδιος τόνισε ότι «η Ρόδος είναι το καλύτερο κομμάτι γης στον πλανήτη και εμείς έχουμε φροντίσει να φτιάξουμε ένα έργο αντάξιό της. Η Ρόδος έχει τη δύναμη να προσελκύσει ιδιοκτήτες σκαφών από όλο τον κόσμο και εμείς μπορούμε να τους παρέχουμε υποδομές και υπηρεσίες ώστε ο τόπος να κερδίσει τις καρδιές τους. Ταυτόχρονα, τα επίπεδα ασφαλείας που έχουμε φροντίσει να δημιουργήσουμε είναι ικανά να παρέχουν προστασία ακόμα και για αρχηγούς κρατών».
Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν ήδη γίνει γνωστά στο διεθνές γίγνεσθαι του κύκλου των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής, γι’ αυτό και η ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού αυξάνει καθημερινά. Ο ρυθμός των κρατήσεων είναι τέτοιος ώστε σε περίπου 40 ημέρες η πλειονότητα των θέσεων θα έχει καλυφθεί από ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα «σκαριά».
Το μόνο μειονέκτημα που έχει εντοπιστεί από τους φιλοξενούμενους επικεντρώνεται στην εικόνα που επικρατεί έξω από τη μαρίνα. Ο εγκαταλελειμμένος υποσταθμός της ΔΕΗ, όπως και το παλιό εργοστάσιο της ΚΑΪΡ δημιουργούν την τέλεια αντίθεση με την πολυτέλεια της μαρίνας. Παρόλα αυτά, είναι πια  δεδομένο πως τα δύο ακίνητα έχουν αποκτήσει πολλαπλάσια αξία, εξαιτίας της εγγύτητας με το μοναδικό αυτό έργο, συνεπώς και η αξιοποίησή τους δεν πρόκειται να αργήσει για να έρθει.
Οι τιμές ελλιμενισμού στη νέα μαρίνα Ρόδου θεωρούνται ως απολύτως ανταγωνιστικές σε σύγκριση με εκείνες που ισχύουν στις πιο πολυτελείς μαρίνες της Μεσογείου. Μάλιστα ο κ. Θωμάς Τριανταφύλλου, μέσω της «δημοκρατικής» καλεί και τους Ροδίτες ιδιοκτήτες σκαφών να επωφεληθούν από την υποδομή που θα τους παρέχει ασφάλεια, αλλά και ειδικές τιμές.

Οι εργασίες
Στο πεδίο της εκτέλεσης των εργασιών οι γενικότερες πολιτικο-οικονομικές συνθήκες έχουν επηρεάσει ποικιλοτρόπως το όλο έργο. Οι καθυστερήσεις που παρουσιάσθηκαν αποδίδονται στα προβλήματα της εθνικής οικονομίας, η οποία την τελευταία επταετία βρίσκεται σε διαρκή αμφισβήτηση. Αυτό είχε επιπτώσεις στις χρηματορροές, στις πιστώσεις από τις τράπεζες, σ’ εμπλοκές ως προς τις εκταμιεύσεις από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι δεδομένο αδιαμφισβήτητο ότι η εταιρεία «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.», όλα αυτά τα χρόνια, έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου μέχρις ότου φτάσει στη σημερινή ημέρα ορόσημο.
Η σημερινή ημέρα είναι πραγματικό ορόσημο για τη νέα μαρίνα, διότι χθες το βράδυ ολοκληρώθηκαν όλες οι βαριές εργασίες. Οι τελευταίες ασφαλτοστρώσεις ολοκληρώθηκαν χθες, μαζί με ορισμένες από τις πιο δύσκολες οικοδομικές εργασίες. Εχουν απομείνει οι εσωτερικές διαμορφώσεις ορισμένων από τα καταστήματα που θα λειτουργούν στις κτηριακές υποδομές της. Επίσης, υπολείπονται ακόμα λίγες εργασίες σε εξωτερικούς χώρους των κτηρίων, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν όχληση (οπτική ή ηχητική). Ακόμα και αυτές σε λίγες ημέρες θα έχουν ολοκληρωθεί.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ασφαλτόστρωση των δρόμων καθυστέρησε λόγω έλλειψης υλικών (πετρελαϊκά για την πίσσα) που προκλήθηκε από το κλείσιμο των τραπεζών.
«Τα καταφέραμε και θέλουμε να δουλέψουμε όλοι μαζί για το μέλλον του τόπου», τόνισε ο κ. Θωμάς Τριανταφύλλου.
Προσεγγίσεις όλο το χρόνο
Η νέα μαρίνα Ρόδου θα λειτουργεί σε όλη τη διάρκεια του έτους. Το καλοκαίρι θα παρέχει την ιδανική εκκίνηση για εξορμήσεις στα νησιά (για εκείνους που έχουν σκάφη αναψυχής) και το χειμώνα θα αποτελεί το ασφαλές καταφύγιο κόντρα και στους πιο σκληρούς νοτιάδες. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι πλοιοκτήτες και για το λόγο αυτό η ζήτηση είναι ήδη μεγάλη και για τη διαχείμαση. Υπό το πρίσμα αυτό, η απόκτηση ενός καταστήματος μέσα στους χώρους της μαρίνας αποτελεί μια μικρή εμπορική πρόκληση.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν διαθέσιμα καταστήματα προς ενοικίαση για τους ενδιαφερόμενους. Ωστόσο, επειδή υπάρχουν συγκεκριμένες χρήσεις για κάθε χώρο, οι έμποροι και οι επιτηδευματίες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τα εναπομείναντα καταστήματα προορίζονται μόνο για την ανάπτυξη συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.
Αξιοποίηση και 
για το Μαντράκι
Ολόκληρη η μαρίνα στο Μαντράκι βρίσκεται σήμερα υπό τη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτός είναι ο λόγος που τόσα χρόνια όλες οι συζητήσεις για την αξιοποίησή της είχαν σταματήσει, καθώς δεν υπήρχε μια συγκεκριμένη Αρχή που θα έθετε ρεαλιστικούς όρους και προϋποθέσεις για το διεθνή διαγωνισμό. Είναι επίσης γνωστό ότι ανέκαθεν υπήρχε δυσκολία από την εκάστοτε δημοτική αρχή να επιτύχει τη συνένωση των τοπικών δυνάμεων προς την κατεύθυνση αξιοποίησης της μοναδικής αυτής μαρίνας.
Υπενθυμίζεται ότι τοπικοί πράκτορες, με ειδίκευση στον θαλάσσιο τουρισμό, είχαν προσκαλέσει εταιρείες διεθνούς ακτινοβολίας στον κλάδο του yachting προκειμένου να αναλάβουν τη διαχείριση του Μαντρακίου. Μάλιστα η πρόσκληση αυτή είχε βρει ανταπόκριση, όμως οι τοπικές Αρχές και μέλη της τοπικής κοινωνίας φρόντισαν ώστε αυτό το ενδιαφέρον να μη βρει γόνιμο έδαφος για συζητήσεις.
Τώρα όλα αυτά αναμένεται ότι θα αλλάξουν.
«Εξακολουθεί να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο για να επενδύσουν στη μαρίνα Μαντρακίου» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο γνωστός τουριστικός πράκτορας Βασίλης Ροδίτης. «Αυτό που έχουμε είναι μοναδικό. Μια μαρίνα μέσα σε μια ιστορική πόλη. Αυτό είναι κάτι το ασύλληπτο και αυτό μέχρι και σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να το αξιοποιήσουμε, όπως πρέπει».
Ανεξαρτήτως από τα πρόσωπα ή το φορέα διαχείρισης της μαρίνας, το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής είναι πολύ μεγάλο. Σήμερα η μαρίνα στο Μαντράκι είναι γεμάτη και πάρα ταύτα τα αιτήματα για θέσεις καταφθάνουν καθημερινά, χωρίς ωστόσο να μπορούν αυτά να ικανοποιηθούν. Προσεγγίζοντας, τα σκάφη αναψυχής αγκυροβολούν στη θαλάσσια περιοχή έξω από τους μύλους και παραμένουν εκεί μέχρις ότου να βρεθεί μια θέση. Βέβαια, από τώρα και στο εξής υπάρχει για όλους η επιλογή του ελλιμενισμού στη νέα μαρίνα, της περιοχής των σφαγείων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι σε λίγες ημέρες θα τεθεί σε ισχύ το μέτρο της απαγόρευσης της εισόδου οχημάτων. Ηδη τα οχήματα απαγορεύεται να εισέρχονται και να σταθμεύουν στο δρόμο μπροστά από τους τρεις μύλους του Μαντρακίου. Η απαγόρευση θα επεκταθεί και για το δρόμο που ξεκινάει από το Νεώριο, διέρχεται μπροστά από τα σκάφη αναψυχής και καταλήγει στο φρούριο του Αγίου Νικολάου και την κολώνα με το ελαφάκι. Της απαγόρευσης θα εξαιρούνται οι έχοντες για τα οχήματά τους ειδική κάρτα εισόδου. Αυτό το μέτρο έχει προκαλέσει όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Ρόδου και η όξυνση αυτή έχει γίνει αισθητή σε όλο το ιστορικό κέντρο, αλλά και περιμετρικά αυτού.
Η Κολόνα ως μαρίνα
Σήμερα στο λιμάνι της Κολόνας βρίσκονται δεμένα ορισμένα από τα πιο σύγχρονα και πιο ακριβά σκάφη αναψυχής που πλέουν στις θάλασσες του κόσμου. Ακόμα και οι ίδιοι οι τουριστικοί πράκτορες έχουν δηλώσει εντυπωσιασμένοι από τα νέα, σύγχρονα σκάφη που έχουν δέσει στην Κολώνα.
Η εκεί προβλήτα τους προσφέρει νερό, εύκολη πρόσβαση σε τρόφιμα και υπό προϋποθέσεις καύσιμα. Οι υπηρεσίες αυτές, σε συνδυασμό με την εύκολη πρόσβαση στο μνημείο της Μεσαιωνικής Πόλης, έχουν ανεβάσει τη ζήτηση στα ύψη. Όμως οι θέσεις εκεί είναι λίγες και είναι αδύνατο να ικανοποιηθούν όλοι. Η δημοτική αρχή Ρόδου, αλλά και το λιμενικό ταμείο είναι εκείνοι που σήμερα έχουν την αρμοδιότητα να διαχειριστούν όλη αυτή τη ζήτηση και να τη μετατρέψουν σε πραγματικές προσεγγίσεις.
Αλλάζουμε
Η Ρόδος αλλάζει ξανά. Η Ρόδος, με τις νέες τις υποδομές έχει μια μοναδική ευκαιρία να ανοίξει ξανά τα φτερά της και να πετάξει στις πιο ψηλές θέσεις του παγκόσμιου τουριστικού οικοδομήματος. Η τρέχουσα χρονική συγκυρία είναι η πιο σημαντική, η πιο κρίσιμη και απαιτείται από όλους σωστός σχεδιασμός, δουλειά και κατάρριψη των μικροκομματικών σκοπιμοτήτων και των προσωπικών συμφερόντων.
Τα όσα συνέβησαν στη χώρα μας, οι εθνικές συμφωνίες αποτελούν ένα καλό μάθημα για το τι μπορεί να συμβεί σ’ ένα τόπο, ακόμα και σ’ ένα έθνος εάν δεν μπορεί να ομονοήσει και να λειτουργήσει αρμονικά με μόνο στόχο το κοινό καλό. Συνεπώς, είναι η ώρα για δουλειά ώστε όλοι μαζί να ξαναβάλουμε τη Ρόδο στη θέση που της αξίζει.


 Πηγή:www.dimokratiki.gr