Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Αγωγή σε βάρος τράπεζας για δάνεια σε ελβετικό φράγκο

Αγωγή ενώπιον του μονομελούς πρωτοδικείου κατά τράπεζας, κατέθεσε χθες το μεσημέρι 32χρονος Ροδίτης  που διαμένει στο Βέλγιο, μέσω της δικηγόρου του κας Κατερίνας Βολονάκη, ζητώντας έτσι από την δικαιοσύνη να τον απαλλάξει από χρέη που καταλογίστηκαν αδίκως και παρατύπως σε βάρος του.


Πρόκειται για τον Γ. Κ του Ε., κάτοικο Βελγίου, ο οποίος το 2004 είχε πάρει δάνειο της τάξης των 180.000 ευρώ για την αποπεράτωση του ακινήτου του.

Στις 9 Φεβρουαρίου 2007,  ύστερα από αίτησή του  και σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της 537/20-12-1993 αποφάσεως της Επιτροπής Νομισματικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας Ελλάδος το οφειλόμενο ποσό, όπως αυτό θα έχει διαμορφωθεί κατά την ημέρα, την, οποία θα συντελεστεί η μετατροπή, η Τράπεζα δέχθηκε να το μετατρέψει σε ΕΛΒΕΤΙΚΑ ΦΡΑΓΚΑ (το «Δάνειο»)

Σύμφωνα με την πρόσθετη πράξη τροποποίησης, ο ίδιος δέχθηκε  την υποχρέωση και υποσχέθηκε να αποπληρώσει στην Τράπεζα το Δάνειο σε διακόσιες δέκα (210) συνεχείς μηνιαίες τοκοχρεωλυτικές δόσεις, που θα λογίζονταν και θα καταβάλλονταν την πρώτη (1η) εργάσιμη μέρα κάθε μήνα, αρχής γενομένης από το μήνα Μάρτιο του έτους 2007.

Στην  πορεία  άρχισε  να  μεταβάλλεται  σοβαρότατα  η  ισοτιμία του  ελβετικού  φράγκου  εις βάρος του ευρώ. 

Η Ευρώπη βυθίζονταν στην «ελληνική κρίση», που στην πραγματικότητα ήταν ευρωπαϊκή κρίση, το Ευρώ βυθίζονταν έναντι των άλλων νομισμάτων και ιδιαίτερα του ελβετικού φράγκου και οι δόσεις των δανειοληπτών σε συνάλλαγμα και ελβετικό φράγκο αυξάνονταν υπέρογκα  (αύξηση  κατά μέσο  όρο  σήμερα 65% περίπου).

Το  γεγονός  αυτό  προκάλεσε  την  παρέμβαση  της  Κεντρικής Τράπεζας της Ελβετίας, περί τα μέσα Σεπτεμβρίου 2011, η  οποία  προκειμένου  να  αναχαιτίσει  την  δραματική  ανατίμηση  του  ελβετικού  φράγκου  έθεσε   ανώτατη τιμή στην ισοτιμία του νομίσματός τους στο 1,20  έναντι  του  ευρώ .

Ήδη δε, την 15 Ιανουαρίου 2015 άρθηκε ο ως άνω περιορισμός της ισοτιμίας με αποτέλεσμα την πρώτη κιόλας ημέρα η ισοτιμία ελβετικού φράγκου να κατακρημνιστεί στο 0,805 έναντι του ευρώ και έκτοτε η διακύμανση της είναι ελεύθερη.   

Απόρροια  όλων  των  ανωτέρω,  ήταν  και  εξακολουθεί  να  είναι,  οι  δανειολήπτες  να  επιβαρυνθούν  σημαντικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στην εν λόγω αγωγή, έχει καταβάλει σε ελβετικά φράγκα 147.320,04 και συνολικά σε ευρώ 111.424,36 €. Κατά την 2 Μαρτίου 2015 το υπόλοιπο οφειλόμενο  ποσό ανέρχεται στα 155.368,28 ελβετικά φράγκα.

Η μεταβολή αυτή στην ισοτιμία των δύο νομισμάτων είχε ως αποτέλεσμα να έχουν εξανεμιστεί όλες οι καταβολές, που πραγματοποίησε (σε ευρώ) έναντι του παραπάνω δανείου, με συνέπεια το αρχικό του κεφάλαιο, υπολογιζόμενο σε ελβετικά φράγκα, να έχει μεν ελαττωθεί κατά τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, υπολογιζόμενο, όμως, σε ευρώ, αλλά όχι τόσο όσο θα είχε ελαττωθεί, αν η ισοτιμία παρέμενε σταθερή στα 1,6305.

Κατά τη σύναψη της ανωτέρω αναφερόμενης στο ιστορικό συμβάσεως – σημειώνει ο ίδιος- στεγαστικού δανείου και της πράξης τροποποίησης αυτής, δεν ενημερώθηκα από τους υπαλλήλους της Τράπεζας Σας για τον συναλλαγματικό κίνδυνο, που αναλάμβανε κατά τη μετατροπή του επίμαχου δανείου σε ελβετικό φράγκο, αλλά ούτε και για τις επιπτώσεις, που θα μπορούσε να έχει μία σοβαρή υποτίμηση του ευρώ έναντι του ελβετικού νομίσματος στο ύψος τόσο των εξοφλητικών δόσεων, όσο και του κεφαλαίου του ανωτέρω δανείου.

Για τον λόγο αυτό, δια της δικηγόρου του κας Κατερίνας Βολονάκη ο δανειολήπτης ζητά να αρθούν οι αδικίες και οι παρατυπίες που εφαρμόστηκαν σε βάρος του και να τροποποιηθεί το οφειλόμενο ποσό στα πραγματικά επίπεδα.

H αγωγή προσδιορίστηκε να εξεταστεί στις 22 Μαρτίου 2018.

Πηγή : Η ΡΟΔΙΑΚΗ http://www.rodiaki.gr/article/306202/agwgh-se-baros-trapezas-gia-daneia-se-elbetiko-fragko#ixzz3VBy72lNQ 

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Μπλοκο του ΣτΕ για το Γκολφ Αφάντου


Μπλοκο του ΣτΕ για το Γκολφ ΑφάντουΣοβαρή εξέλιξη που απειλεί να ματαιώσει την επένδυση στο Γκολφ Αφάντου, αποκαλύπτει σήμερα η Εφημερίδα Καθημερινή.                       Σύμφωνα με το δημοσίευμα, λόγο λάθους του ΤΑΙΠΕΔ στην χάραξη της παραλίας, το Συμβούλιο της Επικρατείας, απέρριψε το επενδυτικό σχέδιο, κάτι που στην καλύτερη περίπτωση σημαίνει καθυστέρηση αρκετών μηνών.

Στο δημοσίευμά της η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αναφέρει:

"Το χάος που επικρατεί στη δημόσια διοίκηση αναφορικά με τη δημόσια περιουσία, αλλά και την προχειρότητα με την οποία το ΤΑΙΠΕΔ επεξεργάστηκε ένα από τα σημαντικότερα project του, αναδεικνύει η... ανεύρεση 31,6 στρεμμάτων παραλίας στην περιοχή Αφάντου στη Ρόδο. Η επίμαχη έκταση έχει συμπεριληφθεί μεν στο ένα από τα δύο υπό αξιοποίηση οικόπεδα, ανακαλύφθηκε όμως δύο χρόνια μετά την έναρξη της διαδικασίας παραχώρησης ότι έχει διαφορετικό χαρακτήρα. Το λάθος «κόστισε» την απόρριψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας του σχεδίου ανάπτυξης της περιοχής, η οποία ισοδυναμεί με καθυστέρηση μερικών μηνών.

Το σχέδιο προεδρικού διατάγματος, με το οποίο εγκρίνεται το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ) της περιοχής Αφάντου υποβλήθηκε προς έλεγχο στο Ε΄ τμήμα του ΣτΕ το περασμένο φθινόπωρο. Σύμφωνα με το πρακτικό που εκδόθηκε πριν από λίγες ημέρες, το ΣτΕ απόσχει από την επεξεργασία του σχεδίου, καθώς σύμφωνα με έγγραφο που απέστειλε τον Δεκέμβριο το ΤΑΙΠΕΔ, διαπιστώθηκε ένα λάθος και συνεπώς πρέπει να τροποποιηθεί και να επανυποβληθεί. Πιο συγκεκριμένα, «κατά τον επανέλεγχο (σ.σ. από το ΤΑΙΠΕΔ) διαπιστώθηκε μερική ασυμβατότητα ως προς τη χάραξη της παραλίας σε τμήμα του Βόρειου Αφάντου (σ.σ. το ένα από τα δύο οικόπεδα στα οποία χωρίστηκε η έκταση)». Οπως σημειώνεται, η έκταση έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ και «δικαιούται κατ’ αρχήν ανάπτυξης, πλην όμως εμπίπτουν στη ζώνη παραλίας, όπως αυτή καθορίστηκε το 2005». Το ΕΣΧΑΔΑ καλύπτει έκταση 1.615 στρεμμάτων και έχει χωριστεί σε δύο τμήματα, το «Βόρειο Αφάντου ή γκολφ Αφάντου», έκτασης 1.359 στρ., και «Νότιο Αφάντου», 255,7 στρεμμάτων. Τα δύο τμήματα παραχωρήθηκαν τον Ιούλιο του 2014: το πρώτο στην εταιρεία M.A. Angeliades Inc. έναντι 26,9 εκατ. ευρώ και το δεύτερο στην Aegean Sun Investments έναντι 15,2 εκατ. ευρώ."

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

ΤΕ: Παράνομη η οικοδομή σε οικόπεδο άνω των 500 τ.μ. εάν δεν τηρηθεί η υποχρεωτική απόσταση των 4 μέτρων

Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι είναι παράνομη η οικοδομή σε οικόπεδο άνω των 500 τ.μ. που ανεγείρεται σε οικισμό προϋφιστάμενο του 1923, εάν δεν τηρηθεί η υποχρεωτική απόσταση των 4 μέτρων από την οικοδομική γραμμή.
Παράλληλα, το ΣτΕ επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά που είχε ακυρώσει οικοδομική άδεια του 2014 η οποία επέτρεπε σε οικισμό προϋφιστάμενο του έτους 1923, την ανέγερση δύο διώροφων κτιρίων με υπόγειο σε οικόπεδο, εμβαδού 750,27 τ.μ. Σύμφωνα με την οικοδομική άδεια, τα δύο κτίρια ήταν τοποθετημένα σε απόσταση μικρότερη του ενός μέτρου από τα όρια του οικοπέδου.
Όμως ιδιοκτήτης όμορης οικοδομής προέβη σε καταγγελία στην Πολεοδομία και παράλληλα ζήτησε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης και στην συνέχεια προσέφυγε στην Δικαιοσύνη.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ «οι διατάξεις των άρθρων 8 και 16 του Προεδρικού Διατάγματος της 2.3/13.3.1981, με τις οποίες επιβάλλεται η ανέγερση οικοδομής σε απόσταση τουλάχιστον 4 μέτρων από την οικοδομική γραμμή προκειμένου για τα οικόπεδα με εμβαδόν 500 τ.μ. και άνω των προϋφιστάμενων του έτους 1923 οικισμών που στερούνται εγκεκριμένου σχεδίου, αποτελούν ειδικές διατάξεις οι οποίες έχουν τεθεί για την προστασία αυτών των παλαιών οικισμών και διασφαλίζουν καλύτερους όρους διαβίωσης».
Κατά συνέπεια σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, «οι ειδικές αυτές διατάξεις δεν καταργήθηκαν με το νόμο 1577/1985 αλλά συνεχίζουν, κατά τα λοιπά, ως προς τα οριζόμενα για την ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου σε σχέση με τα πίσω και πλάγια όρια του οικοπέδου».

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Στο 15% Έφτασε η Ενεργειακή Κατανάλωση Από ΑΠΕ στην Ελλάδα το 2013




Στο 15% ήταν το μερίδιο ενεργειακής κατανάλωσης από ΑΠΕ στην Ελλάδα, το 2013, ίσο με το μέσο όρο στην «ΕΕ των 28», όπως δείχνουν τα στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα η Eurostat (βλ. εδώ την πλήρη έκθεση).
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή, την περίοδο 2004-2013, στην Ελλάδα σημειώθηκε εντυπωσιακή άνοδο της ενεργειακής κατανάλωσης από ΑΠΕ, καθώς από μόλις 6,9% το 2004 το σχετικό ποσοστό αυξήθηκε σε 15% το 2013. Ας σημειωθεί ότι η χώρα μας πρέπει να επιτύχει αύξηση της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο 18%, ως το 2020.
 
Το 2013, τα υψηλότερα ποσοστά ενεργειακής κατανάλωσης από ΑΠΕ καταγράφονται στη Σουηδία (52,1%), στη Φινλανδία (37,1%), και στην Αυστρία (32,6%), ενώ τα χαμηλότερα σημειώνουν το Λουξεμβούργο (3,6%), η Μάλτα (3,8%), η Ολλανδία (4,5%) και το Ην. Βασίλειο (5,1%). Η Βουλγαρία, η Εσθονία και η Σουηδία έχουν ήδη πετύχει τους εθνικούς στόχους του 2020 για τις ΑΠΕ.
 
Συνολικά στην «ΕΕ των 28» το μερίδιο της ενεργειακής κατανάλωσης από ανανεώσιμες πηγές αυξήθηκε από 8,3% το 2004 σε 14,3% το 2012 και 15% το 2013, ενώ ο στόχος που πρέπει να επιτευχθεί έως το 2020 είναι 20%.

Η υπερφιλόδοξη Διώρυγα της Νικαράγουας «απειλεί το περιβάλλον»


Ομάδα 21 επιστημόνων από όλη την Αμερική προειδοποιεί για ενδεχόμενη περιβαλλοντική καταστροφή από την κατασκευή της Διώρυγας της Νικαράγουας, ενός υδάτινου δρόμου που θα ενώνει τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό ωκεανό και θα ανταγωνίζεται την πολύ μικρότερη Διώρυγα του Παναμά.


























Τα έργα προγραμματίζεται να αρχίσουν στην ακτή του Ειρηνικού, μια περιοχή με πολύτιμα μακρόβια δάση, και να προχωρήσουν μέχρι τη Λίμνη της Νικαράγουας, τη μεγαλύτερη λίμνη της Κεντρικής Αμερικής, από την οποία υδροδοτείται μεγάλο μέρος της χώρας. Από εκεί, το κανάλι θα προχωρά μέσα από περιοχές αυτοχθόνων και θα καταλήγει στις ακτές του Ατλαντικού, 280 χιλιόμετρα από την αφετηρία.

Αρκετοί, πάντως, αμφιβάλλουν για το εάν θα υλοποιηθεί τελικά το έργο. Η κατασκευή του ανατέθηκε στην HK Nicaragua Canal Development Investment Co. Ltd, ή HKND, τον όμιλο του κινέζου μεγιστάνα των τηλεπικοινωνιών Γουάνγκ Ζινγκ, ο οποίος θα πρέπει να καλύψει ολόκληρο το κόστος των 50 δισ. δολαρίων. Κανείς δεν γνωρίζει αν πίσω από την HKND βρίσκεται η κινεζική κυβέρνηση, αναφέρει ο απεσταλμένος της Washington Post.

Γιγάντιο έργο

Η Διώρυγα της Νικαράγουας, η οποία προγραμματίζεται να εγκαινιαστεί σε μόλις πέντε χρόνια, θα ήταν τρεις φορές μακρύτερη από τη Διώρυγα του Παναμά και θα μπορούσε να εξυπηρετεί περισσότερα και μεγαλύτερα πλοία.

Η κατασκευή της εκτιμάται ότι θα απαιτούσε κάθε χρόνο διπλάσια ποσότητα τσιμέντου από τη συνολική παραγωγή της Κεντρικής Αμερικής.

Η κυβέρνηση της Νικαράγουας ελπίζει ότι το γιγάντιο έργο θα αναζωωγονούσε την οικονομία της δεύτερης φτωχότερης χώρας στην αμερικανική ήπειρο. Η HKND θα αναλάμβανε τη διαχείριση της διώρυγας για πενήντα χρόνια, με το κράτος της Νικαράγουας να κερδίζει μόλις 10 εκατ. δολάρια για τα πρώτα δέκα χρόνια, και στη συνέχεια να παίρνει σταδιακά αυξανόμενα ποσοστά των κερδών.

Πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η κοινή γνώμη της Νικαράγουας υποστηρίζει το σχέδιο. Αυτό όμως δεν εμπόδισε χιλιάδες αγρότες και κατοίκους περιοχών που θίγονται να οργανώσουν μαζικές, και συχνά επεισοδιακές, διαδηλώσεις.

Και οι κάτοικοι δεν είναι οι μόνοι που αντιδρούν.

Ο θάνατος μιας λίμνης

Ομάδα 21 επιστημόνων από 18 ερευνητικά ιδρύματα σε όλη την Αμερική προειδοποιεί τώρα για ενδεχόμενη περιβαλλοντική καταστροφή με άρθρο της στην έγκριτη επιθεώρηση Environmental Science & Technology. Ο τίτλος είναι «Επιστήμονες κρούουν των κώδωνα του κινδύνου για την υλοποίηση του υπερωκεάνιου καναλιού στη Νικαράγουα με ταχείες διαδικασίες».

Ένας βασικός κίνδυνος είναι η υποβάθμιση της Λίμνης της Νικαράγουας, γνωστής και ως Λίμνης Κοκιμπόλκα. Δεδομένου ότι η Νικαράγουα θεωρείται από τις πιο ευάλωτες χώρες στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, οι επιστήμονες ανησυχούν για κίνδυνο λειψυδρίας σε περιόδους παρατεταμένης ξηρασίας.

Η λίμνη θα απειλούνταν από ατυχήματα και διαρροές στα 5.100 πλοία που εκτιμάται ότι θα διέρχονταν από τη διώρυγα κάθε χρόνο. Επιπλέον, τα έργα εκβάθυνσης της λίμνης θα σήκωναν τεράστιες ποσότητες ιζημάτων και θα απελευθέρωναν έτσι στο νερό παγιδευμένα θρεπτικά στοιχεία. Αυτό θα προκαλούσε ευτροφισμό και τελικά εξάντληση του οξυγόνου στα νερά, με αποτέλεσμα την ενδεχόμενη εξαφάνιση ενδημικών και απειλούμενων ειδών.

Τα ντόπια, είδη, εξάλλου, θα είχαν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό ξενικών ειδών που φτάνουν στη λίμνη από τον ωκεανό.

Κοινωνικές επιπτώσεις

Η διώρυγα θα είχε όμως και κοινωνικές επιπτώσεις, κυρίως λόγω του εκτοπισμού αυτοχθόνων πληθυσμών και αγροτών.

Οι συντάκτες της μελέτης δεν ζητούν την ακύρωση του έργου, καλούν όμως την κυβέρνηση της Νικαράγουας να αναβάλλει την υλοποίησή του μέχρι να ολοκληρωθούν διεθνείς μελέτες για τις ενδεχόμενες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Αμφισβητούν εξάλλου τα οικονομικά οφέλη της διώρυγας, δεδομένου ότι η κυβέρνηση «δεν έχει δημοσιεύσει επιχειρηματικό σχέδιο για το κανάλι».

Ένας από τους επιστήμονες της ομάδας, ο Πέδρο Άλβαρεζ του Πανεπιστημίου Rice στο Τέξας, είχε σχολιάσει το θέμα σε εντιτόριαλ που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο στο περιοδικό Science. Καλούσε τότε την επιστημονική κοινότητα, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τις οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα να εκφράσουν τις απόψεις τους και να λάβουν μέρος σε μια ενδελεχή δημόσια συζήτηση.

Στο μεταξύ, οι εργασίες για τη δημιουργία της διώρυγας έχουν επισήμως αρχίσει από τον Ιανουάριο, με την έναρξη κατασκευής δρόμων για μεγάλα χωματουργικά μηχανήματα.

Ωστόσο η κατασκευή της ίδιας της διώρυγας δεν έχει ξεκινήσει, και πολλοί εύχονται να μην αρχίσει ποτέ.

Δράσεις ανάδειξης της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας της Μαγνησίας ξεκινούν οι Αρχιτέκτονες




Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Μαγνησίας πραγματοποιήθηκε στο ΤΕΕ Μαγνησίας με στόχο την άμεση συμμετοχή των συναδέλφων Αρχιτεκτόνων σε δράσεις του Συλλόγου καθώς και την επίλυση θεμάτων που άπτονται της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.

Τα θέματα που συζητήθηκαν και αναλύθηκαν αφορούσαν τα Επαγγελματικά Δικαιώματα Μηχανικών, και τη Διατήρηση της επαγγελματικής ιδιότητας κατόπιν διαγραφής από το Μητρώο ΤΕΕ ή ΕΤΑΑ, ένα σημαντικό πρόβλημα ιδιαίτερα για τις νέες γενεές των μηχανικών.

Κύρια αίσθηση και έντονη συζήτηση προκάλεσαν τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Αρχιτέκτονες στις δημόσιες υπηρεσίες, οι ελλείψεις όσον αφορά το καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό, καθώς επίσης διατυπώθηκαν ανησυχίες σχετικά με την εκπόνηση των μελετών και την διεκπεραίωση των κατασκευών σε δημόσια κτιριακά έργα.
Οι αρχιτέκτονες διατύπωσαν τις απόψεις τους σχετικά με τις διάφορες παρεμβάσεις που έχουν προταθεί από τον Δήμο Βόλου καθώς επίσης και για αναπλάσεις που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν, με στόχο την βελτίωση και ανάδειξη της πόλης του Βόλου ως πόλη προορισμός και όχι ως πόλη πέρασμα.

Μεγάλο ενδιαφέρον επέδειξαν οι παρευρισκόμενοι για την εθελοντική τους συμμετοχή σε διάφορες ομάδες εργασιών για δράσεις του Συλλόγου, που προτάθηκαν από το Δ.Σ.. Ήτοι αναλυτικότερα:

1) Η πρώτη δράση αφορά τη διερεύνηση εύρεσης σημείων της πόλη του Βόλου που χρίζουν ποιοτικής – αισθητικής αναβάθμισης εξετάζοντας ταυτόχρονα και τις νομικές και πολεοδομικές προϋποθέσεις. Διατυπώθηκε η άποψη ότι υπάρχουν πολλά σημεία της πόλης τα οποία είναι τοπόσημα και μπορούν να αναδειχθούν, έτσι ώστε να γίνουν σημεία «προορισμός» εντός της πόλης. Οι αρχιτέκτονες που θα δραστηριοποιηθούν είναι ο Κατσαλής Δημήτριος, Κατσαλή Αμαλία και Μύρικνα Κυριακή.

2) Η δεύτερη δράση αφορά την ανάδειξη του Αρχιτεκτονικού πλούτου του Νομού Μαγνησίας από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική μέχρι τη σύγχρονη. Ο στόχος της δράσης αυτής θα επιτευχθεί μέσα από μία σειρά επισκέψεων σε κτιριακά έργα πάσης φύσεως, που παρουσιάζουν αξιόλογα αρχιτεκτονικά στοιχεία και ιστορία.. Οι επισκέψεις θα είναι ανοιχτές σε όλο το κοινό, και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που θα καθοριστούν από το Σ.Α.Μ. με τη συνεργασία φορέων και ιδιωτών. Η ομάδα εργασίας απαρτίζεται από τους Μαυρογιαννάκη Σοφία, Διαμαντόπουλο Γεώργιος ο Κάρολο Γαλανό και Μπρούζγου Μαρία.

3) Η τρίτη δράση αφορά την έκθεση φωτογραφίας με αντικείμενο Εικόνες Μέσα από την Ματιά του Αρχιτέκτονα. Οι υπεύθυνοι οργάνωσης και συντονισμού είναι ο Σαλίων Τάσος, η Βόντσου Ελένη, ο Παπαγεωργίου Τριαντάφυλλος, ο Κρατίδης Αναστάσιος.

4) Αφουγκραζόμενοι τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα του Μηχανικού – Αρχιτέκτονα και της ανάγκης για τη διεύρυνση των δράσεων σε νέα γνωστικά πεδία. Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Μαγνησίας, αποφάσισε να διοργανώσει ημερίδα που να αφορά την ενημέρωση των Αρχιτεκτόνων σε νέα υλικά, υφές, δομές, και τεχνολογίες. Θα είναι ανοιχτή στους μηχανικούς όλων των ειδικοτήτων. Για αυτή την δράση, την επιμέλεια και οργάνωσή υπεύθυνοι ορίστηκαν οι Μπρούζγου Μαρία, Κουτσού Ολυμπία, Κατσαλή Αμαλία, Κρατίδης Αναστάσιος, Κάρολος Γαλανός.

Υπενθυμίζεται ότι όλες οι δράσεις του Συλλόγου είναι ανοιχτές προς τους Αρχιτέκτονες αλλά και στους ενεργούς πολίτες της πόλης. Οι προσκλήσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων στα διάφορα δρώμενα θα ανακοινωθούν μέσα στο έτος 2015.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Μαγνησίας επιθυμεί τη συμμετοχή των Αρχιτεκτόνων στα κοινά, όχι μόνο με την ιδιότητα του Αρχιτέκτονα αλλά και με την ιδιότητα του Ενεργού Πολίτη του Ν. Μαγνησίας.

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

ΙΤΒ: Το παρασκήνιο από το “πάρε δώσε” με τους tour operators της πολιτικής ηγεσίας και των ξενοδόχων

Σε ένα ιδιότυπο  bradefer , αν όχι κρυφτούλι, έχουν αποδυθεί οι tour operators, επιδιώκοντας να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη τους από την φετινή χρονιά, που προοιωνίζεται ιδιαίτερα θετική για τον ελληνικό Τουρισμό.
Έτσι στις συναντήσεις τους με την υπουργό αναπληρωτή Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, η οποία είδε σε ένα διήμερο, το σύνολο σχεδόν των σημαντικών ταξιδιωτικών οργανισμών της Γερμανίας, εξέφρασαν κατά κανόνα την ικανοποίησή τους για την πορεία των κρατήσεων προς την Ελλάδα, βάζοντας για την “τιμή των όπλων” κάποια θέματα.
Από την άλλη πλευρά, στις συναντήσεις με τους ξενοδόχους, έκαναν λόγο για παγωμένες κρατήσεις τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, ζήτησαν περιορισμένες αλλαγές σε συμβόλαια (σ.σ. κυρίως σε guarantee και αριθμούς δωματίων), ενώ φρόντισαν να τονίσουν ότι δεν συντρέχει προς το παρόν λόγος ανησυχίας.
Ο μόνος t.o. που φαίνεται να αντιμετωπίζει μέχρι στιγμής σοβαρό πρόβλημα με υστέρηση κρατήσεων, είναι ο Thomas Cook.
Απώτερος στόχος: η εξασφάλιση κάποιας προσφοράς ή κάποιας επιπλέον έκπτωσης από τους ξενοδόχους, η οποία προς το παρόν φαντάζει δύσκολη, με δεδομένα τα υψηλά νούμερα των κρατήσεων που δίνουν στην αγορά κορυφαίοι εξιδεικευμένοι οργανισμοί.
Στα αξιοσημείωτα, το υψηλό επίπεδο εκπροσώπησης των μεγάλων t.o’s της γερμανικής αγοράς, στις συναντήσεις με την ελληνική αντιπροσωπεία.
Μεταξύ των θεμάτων που έβαλαν οι εκπρόσωποι των t.os, σε χαμηλούς πάντα τόνους, ήταν το θέμα του ΦΠΑ, ζητώντας όχι μόνο να αποτραπεί πάση θυσία η αύξησή του, αλλά εξηγώντας τις ευεργετικές συνέπειες που θα είχε μια ενδεχόμενη, έστω και μικρή, μείωσή του, το θέμα του εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων και της επιτάχυνσης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησής τους, την στήριξη προγραμμάτων συνδιαφήμισης, την εντατικοποίηση της διαφήμισης, ενώ ειδικά για τη χειμαζόμενη αγορά της Ρωσίας, τέθηκε ιδιαίτερα το θέμα της διευκόλυνσης των θεωρήσεων visa.
Η Έλενα Κουντουρά, είδε μεταξύ άλλων:
– την κα. Andrea Bauer, από την αεροπορική εταιρία Condor.
– τον κ. Klaus Hildebrandt, αρχισυντάκτη του επαγγελματικού τουριστικού περιοδικού FVW, για την διοργάνωση στην Κρήτη του ετήσιου FVW Workshop,
– τον κ. Norbert Fiebig, Πρόεδρο του DRV, την κα. Heike Joedicke Birnbaum, γραμματέα και την κα. Gesa Balssen, αρμόδια για θέματα εξωτερικού τουρισμού
– τον κ. Fritz Joussen, CEO της TUI, καθώς και τους Johan Lundgren, Deputy CEO, Thomas Ellerbeck, Member of the Group Ex. Committee και Gary Wilson, Managing Director Mainstream Product & Purchasing
– τον κ. Dietmar Gunz, Group Chief Executive Officer, του FTI
– τον κ. Peter Strub, Διευθυντή του Studiosus Reisen
– τον κ. Andrzej Kozłowski, Vice President της εταιρίας MT Targi Polska S.A.,
– τον κ. Erik Bergmüller, Manager Touristic Business Development της Air Berlin,
– τον κ. Andreas Gruber, Head of Network Planning/ Niki Airlines
– τον κ. Τάκη Φιλιππόπουλο Senior Vice President, Production HUB Nordic and Commercial Director Nordic της KUONI Scandinavia
– τον κ. Μιχάλη Καραβά, Ιδιοκτήτη του Τ.Ο. Attika Reisen
– τον κ. Oliver Grosse Kleimann, Product Manager, υπεύθυνος για Ελλάδα του T.O. Alltours
– τους Michael Tenzer, CEO, Christine Volkert, Head of Media & Partnerships CE και Markus Leutner, Product Manager του T.O. Thomas Cook
– τον κ. Nichola Moutafi, Business Development Manager και τον κ. Derek, Senior Global Sales Director της Expedia.
– τον κ. Rolf Dieter Maltzahn, Chief Operating Officer του Τ.Ο. DER Touristik,
– τον κ. Μπόρις Μουζενίδη, διευθύνοντα σύμβουλο του t.o. MOUZENIDIS TOURS
Στα αξιοσημείωτα της έκθεσης, στη συνέντευξη τύπου των εγκαινίων, ο Πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, κ. Norbert Fiebig, εξήρε την ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού για το 2015, εκτιμώντας διψήφιο ποσοστό αύξησης της τουριστικής κίνησης για την Ελλάδα.
Η Έλενα Κουντουρά, συμμετείχε στις εργασίες της 5ης Συνάντησης Υπουργών Τουρισμού για το «Δρόμο του Μεταξιού», του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (5th Silk Road Summit), όπου είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει απόψεις με πολλούς από τους 31 παριστάμενους ομολόγους της.
Σε άριστο κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ. Taleb Rifai . Κατά τη συνάντηση ο κ. Rifai εξέφρασε την αμέριστη υποστήριξη του Π.Ο.Τ. προς τον ελληνικό τουρισμό.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην Αναπληρώτρια Υπουργό, ο ίδιος θέτει το δίκτυο και τον μηχανισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στη διάθεση του ελληνικού τουρισμού. Στη συνέχεια προσκάλεσε την κυρία Έλενα Κουντουρά σε συνάντηση εργασίας στην έδρα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στη Μαδρίτη προκειμένου να εξετασθούν οι τάσεις του τουρισμού παγκοσμίως, η ανάληψη κοινών δράσεων, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και η εξεύρεση τρόπων περαιτέρω ενίσχυσης της τόσο σημαντικής διμερούς συνεργασίας.
Πηγή: ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, αναδημοσίευση απο www.dimokratiki.gr

Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

ΤτΕ: Το 38% της αξίας τους έχασαν σε μία εξαετία οι κατοικίες


Κατά 38,1% μειώθηκαν από το 2008 (µέσο επίπεδο) έως το τελευταίο τρίµηνο του 2014 οι τιµές των διαμερισμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος που στηρίζεται σε στοιχεία από τα πιστωτικά ιδρύματα (Αθήνα -40,4%, Θεσσαλονίκη -42,4%). Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, τόσο οι ζητούμενες τιμές όσο και οι τιμές στις οποίες γίνονται οι αγοραπωλησίες έχουν υποχωρήσει, κατά το ίδιο διάστημα, σε ποσοστό που αγγίζει το 60%. Ταυτόχρονα, κατά από το πρώτο εξάμηνο του 2010 έως το πρώτο εξάμηνο του 2014, συνολικά η πτώση των τιµών των καταστηµάτων υψηλών προδιαγραφών ανήλθε κατά µέσο όρο σε 28,8% για το σύνολο της χώρας.


Ο κεντρικός τραπεζίτης Γιάννης Στουρνάρας επισημαίνει στην έκθεσή του ότι η ενίσχυση της ζήτησης και του επενδυτικού ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά ακινήτων, διακόπηκε τους τελευταίους µήνες µε την είσοδο της χώρας σε διαδικασίες εκλογών. Η περαιτέρω σταθεροποίηση και ανάκαµψη της αγοράς είναι πλέον άµεσα εξαρτηµένη από τη γενικότερη πολιτική και οικονοµική σταθερότητα, ενώ προϋποθέτει και την υλοποίηση παρεµβάσεων για τον περιορισµό της γραφειοκρατίας και της πολυπλοκότητας, αλλά και της διαµόρφωσης ενός σταθερού πολεοδοµικού και φορολογικού θεσµικού πλαισίου.

Η έκθεση της ΤτΕ

Αναλυτικά, σωρευτικά από το 2008 (µέσο επίπεδο) έως το τελευταίο τρίµηνο του 2014 οι τιµές των διαµερισµάτων µειώθηκαν κατά 38,1% µε βάση τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από τα πιστωτικά ιδρύµατα (Αθήνα: -40,4%, Θεσσαλονίκη: -42,4%). Ωστόσο, η µείωση είναι μεγαλύτερη βάσει των στοιχείων που συγκεντρώνονται από τα κτηµατοµεσιτικά γραφεία.

Όπως επισημαίνει η έρευνα, στη διάρκεια του 2014 συνεχίστηκαν, αν και µε µικρότερη ένταση, οι πιέσεις στις εµπορικές αξίες, τις τιµές και τα µισθώµατα τόσο των οικιστικών όσο και των επαγγελµατικών ακινήτων.

Στη δυσκολία ανάκαµψης της αγοράς έχουν συµβάλει, εκτός των άλλων, τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, η φορολογική επιβάρυνση της ακίνητης περιουσίας, οι περιορισµοί από την πλευρά της χρηµατοδότησης, η µείωση των επενδύσεων για την κατασκευή νέων κατοικιών και οι δυσκολίες που προκύπτουν από το µεταβαλλόµενο φορολογικό πλαίσιο (εφαρµογή φόρου υπεραξίας, αναπροσαρµογή αντικειµενικών αξιών κ.ά.). Επιπλέον, οι πρώτες ενδείξεις σταθεροποίησης της αγοράς ακινήτων που καταγράφονται από τους τελευταίους µήνες του 2013 και µετά, ως αποτέλεσµα της βελτίωσης του οικονοµικού κλίµατος και των προσδοκιών, φαίνεται να επηρεάστηκαν αρνητικά προς το τέλος του 2014 από την αυξηµένη αβεβαιότητα λόγω των πολιτικών εξελίξεων.

Κατοικίες

Στην αγορά των κατοικιών, η µείωση των τιµών και των συναλλαγών συνεχίστηκε και το 2014 αν και µε πιο συγκρατηµένους ρυθµούς. Ειδικότερα, τα στοιχεία που συλλέγονται από τα πιστωτικά ιδρύµατα δείχνουν ότι οι τιµές των διαµερισµάτων υποχώρησαν το 2014 µε µέσο ετήσιο ρυθµό 7,5%, έναντι 10,9% το 2013 και 11,7% το 2012. Η υποχώρηση των τιµών την περίοδο 2008-2014 ήταν σωρευτικά εντονότερη στα δύο µεγάλα αστικά κέντρα έναντι των άλλων µεγάλων πόλεων και των λοιπών περιοχών, καθώς και για τα παλαιότερα και τα µεγαλύτερου εµβαδού ακίνητα στις σχετικά ακριβότερες περιοχές της χώρας. Η στροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος των νοικοκυριών προς παλαιότερα ακίνητα, µικρότερου εµβαδού και χαµηλότερης αξίας σε µεσαίου κόστους περιοχές, που καταγράφηκε από την αρχή της τρέχουσας κρίσης, συνεχίστηκε εντονότερα το 2014.

Παρά το γεγονός ότι το απόθεµα των αδιάθετων κατοικιών παραµένει υψηλό, από τις έρευνες κτηµατοµεσιτικών γραφείων που διενεργήθηκαν στη διάρκεια του 2014, καταγράφεται αυξηµένο ενδιαφέρον για ακίνητα µικρής και µεσαίας αξίας, τα οποία θεωρούνται εναλλακτικές µορφές εξασφάλισης των αποταµιεύσεων των νοικοκυριών και αποτελούν πλέον επενδυτικές επιλογές. Σε αυτό εκτιµάται ότι συνέβαλε και η σηµαντική µείωση του φόρου µεταβιβάσεων ακινήτων (στο 3% από το 2014), η οποία αναµένεται και στο µέλλον να συµβάλει στην αύξηση της πολύ χαµηλής συχνότητας µεταπώλησης των ακινήτων στην εγχώρια αγορά.

Οι πτωτικές τάσεις στις τιµές των κατοικιών είναι πιθανόν να συνεχιστούν και τα επόµενα τρίµηνα, αλλά µε σχετικά πιο συγκρατηµένους ρυθµούς. Επιπλέον, εκτιµάται ότι στη σταδιακή σταθεροποίηση της αγοράς κατοικίας θα µπορούσε να συµβάλει η διευθέτηση του ζητήµατος των επισφαλών δανείων.

Γραφεία

Στην αγορά επαγγελματικών χώρων, η σωρευτική µείωση των τιµών των γραφειακών χώρων υψηλών προδιαγραφών (σε ονοµαστικούς όρους) κατά το α’ εξάµηνο του 2014, σε σχέση µε το αντίστοιχο εξάµηνο του 2010, ανήλθε κατά µέσο όρο σε 31,6% για το σύνολο της χώρας (προσωρινά στοιχεία) και είναι περίπου ίδια σε όλες τις επιµέρους περιοχές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, υπόλοιπη Ελλάδα).

Η µείωση των τιµών των γραφείων, η οποία περιορίζεται σταδιακά κατά τα τελευταία εξάµηνα, ανήλθε στο 6,9% το α’ εξάµηνο του 2014 σε σχέση µε το αντίστοιχο εξάµηνο του 2013. Η σωρευτική µείωση των µισθωµάτων γραφειακών χώρων υψηλών προδιαγραφών από το α’ εξάµηνο του 2010 µέχρι και το α’ εξάµηνο του 2014 εκτιµάται στο 26,9%, ενώ ο αντίστοιχος ρυθµός µείωσης για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας ανήλθε στο 29,6%.

Η αποκλιµάκωση των µισθωµάτων γραφείων συνεχιζόταν µε έντονους ρυθµούς το α’ εξάµηνο του 2014 (10,7%), καθώς εντείνεται η επαναδιαπραγµάτευση των ενεργών µισθώσεων και αυξάνεται η προσφορά γραφειακών χώρων. Εκτιµάται πάντως ότι, καθώς υπάρχει ακόµη σηµαντική απόκλιση του επιπέδου των µισθωµάτων των παλαιών (υφιστάµενων) µισθώσεων σε σχέση µε τις νέες συναπτόµενες µισθώσεις στην αγορά των γραφείων, θα συνεχιστεί η αποκλιµάκωση του συγκεκριµένου δείκτη και τα επόµενα εξάµηνα.

Καταστήματα

Σωρευτικά, η πτώση των τιµών των καταστηµάτων υψηλών προδιαγραφών (σε ονοµαστικούς όρους) κατά το α’ εξάµηνο του 2014, σε σχέση µε το α’ εξάµηνο του 2010, ανήλθε κατά µέσο όρο σε 28,8% για το σύνολο της χώρας (προσωρινά στοιχεία), ενώ ο αντίστοιχος ρυθµός µείωσης για την Αθήνα ήταν 30,5%. Η µείωση των τιµών κατά το α’ εξάµηνο του 2014 σε σχέση µε το αντίστοιχο εξάµηνο του 2013 ανήλθε στο 9,1% για το σύνολο της Ελλάδος.

Η ΤτΕ επισημαίνει ότι η αγορά των επαγγελµατικών ακινήτων χαρακτηρίζεται από υπερβάλλουσα προσφορά, σηµαντική µείωση των συναλλαγών και πτωτική τάση των τιµών. Σηµαντικές πιέσεις για επαναδιαπραγµάτευση και µείωση των ενοικίων έχουν δεχθεί ιδιαίτερα τα συνοικιακά εµπορικά ακίνητα, οι επαγγελµατικοί αποθηκευτικοί χώροι και τα λιγότερο πλεονεκτικά κτίρια γραφείων. Η σηµαντική πτώση των µισθωτικών αξιών έχει δηµιουργήσει τάσεις µετεγκατάστασης ιδιωτών και εταιριών προς ακίνητα µικρότερα αλλά υψηλότερων προδιαγραφών, ενώ κινητικότητα εµφανίζεται και στις µισθώσεις καταστηµάτων, σε εµπορικές θέσεις, καθώς τα ενοίκια βρίσκονται πλέον σε πολύ χαµηλά επίπεδα.

Τόσο οι µισθωτικές όσο και οι αγοραίες αξίες των επαγγελµατικών ακινήτων συρρικνώθηκαν περαιτέρω το 2014. Η µέση ετήσια µείωση των τιµών των γραφείων και των καταστηµάτων υψηλών προδιαγραφών κατά το πρώτο εξάµηνο του 2014, ήταν 6,9% και 9,1% αντίστοιχα. Οι αντίστοιχες µισθωτικές αξίες παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 10,7% και 9,5% σε σχέση µε το α’ εξάµηνο του 2013. Σχετική σταθεροποίηση παρουσίασαν οι αποδόσεις των επαγγελµατικών ακινήτων.

Από την αρχή του 2014 και έως το γ’ τρίµηνο του ίδιου έτους καταγράφηκε βελτίωση του επενδυτικού κλίµατος και των προσδοκιών, µε το επενδυτικό ενδιαφέρον να επικεντρώνεται κυρίως σε ακίνητα εισοδήµατος. Εντούτοις, οι περιορισµοί από την πλευρά της χρηµατοδότησης, σε συνδυασµό µε την αβεβαιότητα στο οικονοµικό περιβάλλον που εντάθηκε τους τελευταίους µήνες, συντηρούν τη σχετική επιφυλακτικότητα των επενδυτών. Ενδείξεις σταθεροποίησης καταγράφηκαν στην αγορά των καταστηµάτων, η οποία έχει υποστεί και τις µεγαλύτερες πιέσεις από την αρχή της τρέχουσας κρίσης, ενώ επενδυτικό ενδιαφέρον προσελκύει και ο τοµέας των µισθωµένων γραφειακών χώρων και µεγάλου µεγέθους αποθηκευτικών χώρων υψηλών προδιαγραφών.

Τουριστικά ακίνητα

Ιδιαίτερα θετικές προσδοκίες διαµορφώθηκαν για τον τοµέα των τουριστικών ακινήτων-ξενοδοχειακών µονάδων και της παραθεριστικής κατοικίας. Οι τιµές των επαγγελµατικών ακινήτων υψηλών προδιαγραφών στις κύριες αγορές (prime) αναµένεται να ανακάµψουν πιο σύντοµα, ενώ αντίθετα για τα επαγγελµατικά ακίνητα χαµηλότερων προδιαγραφών εκτιµάται ότι οι τιµές θα υποστούν περαιτέρω µείωση.

Έχουν μεταναστεύσει περισσότεροι από 10.000 πολιτικοί μηχανικοί


Ο πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδος Γιώργος Τσιαμτσιακίρης, μιλώντας στο CRASHonline τόνισε ότι μέχρι στιγμής έχουν οδηγηθεί στη μετανάστευση περισσότεροι από 10.000 πολιτικοί μηανικοί, και με τις υπάρχουσες συνθήκες οι διαρροές θα συνεχιστούν.                                                                                                  Η ανεργία και η απόγνωση όπως επίσης η μη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στην χώρα μας αλλά και η έλλειψη προοπτικής που να οδηγεί στην ανάπτυξη, οδήγησαν στην μετανάστευση χιλιάδες Έλληνες και από τον κλάδο των Πολιτικών Μηχανικών.


Αυτό επισήμανε με δηλώσεις του στο crashonline.gr ο διακεκριμένος πολιτικός μηχανικός Γιώργος Τσιαμτσιακίρης. Για την συνεχή διαρροή δυνατών μυαλών και Ελλήνων επιστημόνων στο εξωτερικό ο πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Μηχανικών Ελλάδος τόνισε: «Στο διάστημα από το 2009 μέχρι και τώρα πάνω από 10.000 πολιτικοί μηχανικοί και άνθρωποι του δικού μας κλάδου έχουν εγκαταλείψει την χώρα μας αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Κάποιοι μεταξύ άλλων μετακινήθηκαν στο Ντουμπάι. Εκεί οι μηνιαίες απολαβές τους φθάνουν το ποσόν των 3.000 ευρώ. Τουλάχιστον με αυτά τα χρήματα μπορεί να ζήσει κανείς αξιοπρεπώς την οικογένειά του.»

Σχετικά με το αν στο άμεσο μέλλον είναι εφικτή μια λύση στο τεράστιο αυτό πρόβλημα οπότε και μπορεί να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις επιστροφής αυτών των ανθρώπων στην χώρα μας ο κ. Τσιαμτσιακίρης απάντησε: «Με τις υπάρχουσες προϋποθέσεις δεν νομίζω ότι υπάρχει αυτή η προοπτική. Η κατάσταση είναι απελπιστική αφού ακόμα και οι άνεργοι αναγκάζονται να πληρώνουν φόρο επιτηδεύματος και παράλληλα άπαντες από τον κλάδο μας φορολογούνται από το πρώτο κιόλας ευρώ. Και ακόμα μεταξύ άλλων οι εισφορές στον κλάδο μας φθάνουν το ποσόν των 4.000 ευρώ ετησίως. Και αυτό το ποσόν το πληρώνουν όλοι ακόμα και αν είναι άνεργοι.»

Νέο υλικό μειώνει τον θόρυβο της πόλης


«Υπάρχει πάρα πολύς θόρυβος στους δρόμους των μεγάλων πόλεων και αυτό δεν οφείλεται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.


Η βασική πηγή είναι το θρόισμα των ελαστικών. Πως το αντιμετωπίζουμε αυτό;», μεταδίδει ο δημοσιογράφος του euronews, Ντένις Λοκτιέρ.

Μία λύση έχει δοκιμαστεί στη Δανία: Εδώ, ένα τμήμα του δρόμου έχει καλυφθεί με ένα πειραματικό υλικό που μειώνει σημαντικά την ηχορρύπανση.

«Αν θέλουμε να υποχωρήσει ο θόρυβος της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, πρέπει να υποχωρήσει ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών. Υπάρχουν τρεις παράμετροι. Πρώτη είναι η υφή, ακολουθεί η απορρόφηση και η ελαστικότητα.

Η ελαστικότητα είναι μία παράμετρος που δεν έχει ερευνηθεί μέχρι τώρα» δήλωσε ο Λουκ Γκουμπέρτ, ερευνητής θορύβου και επιφάνειας του βελγικού ερευνητικού κέντρου και ερευνητής του σχεδίου «Persuade».

Ακουστικές μετρήσεις δείχνουν ότι αυτό το ελαστικό κάλυμμα, που αναπτύχθηκε σε ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα, αφαιρεί περίπου το 85% της ενέργειας από το ενοχλητικό θόρυβο των δρόμων.

«Αν ακούσετε εδώ, μπορείτε να ακούσετε τη μείωση της τάξης του 8 dB που είναι αρκετά σημαντικό. Αν θέλουμε να πετύχουμε τη μείωση του θορύβου, θα πρέπει να έχουμε ένα εμπόδιο θορύβου, ύψους περίπου 3 μέτρων» δήλωσε ο Χανς Μπέντσεν, ερευνητής σε ζητήματα κυκλοφορίας.

«Πως λειτουργεί όμως στην πράξη η απόσβεση του θορύβου στον δρόμο;» αναρωτιέται ο δημοσιογράφος του euronews, Ντένις Λοκτιέρ;

Το υλικό αφήνει το νερό της βροχής να περάσει μέσα και μειώνει την πρόσφυση. Αυτό είναι αποτέλεσμα επίμονης εργαστηριακής έρευνας.

«Το ποροελαστικό υλικό αποτελείται από καουτσούκ από χρησιμοποιημένα ελαστικά αυτοκινήτων και γρανίτη που έχουν συνθλιβεί. Αυτά τα 2 υλικά έχουν κολληθεί με πολυουρεθάνη» δήλωσε η τεχνικός εργαστηρίου, Ανέτ Ναιντέλ.

Η ιδέα για την κάλυψη των δρόμων με ανακυκλωμένα ελαστικά δεν είναι κάτι καινούριο.

Όμως οι προηγούμενες προσπάθειες για τη δημιουργία τέτοιων υλικών είχαν σοβαρά προβλήματα αντοχής καθώς και άλλες αδυναμίες.

«Εμείς προσπαθούμε να αναπτύξουμε ένα υλικό που θα έχει υψηλή, σημαντική μείωση του θορύβου. Θα έχει καλή αντοχή, λογική τιμή και καλή τριβή» δήλωσε ο Χανς Μπέντσεν, ερευνητής σε ζητήματα κυκλοφορίας.

Η καλή τριβή είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια της κυκλοφορίας και αυτό μελετάται σε πίστες δοκιμών, όπως σε αυτή, στη Σουηδία. Τα τεστ δείχνουν πως το ελαστικό υλικό που περιέχουν, αποδίδει καλύτερα από ό, τι η κανονική άσφαλτος.

«Μετράω την τριβή με αυτό το ειδικό αυτοκίνητο που έχει ένα πέμπτο τροχό. Χαμηλώνω τους τροχούς με το πλήκτρο αυτό και έτσι μπορώ και καθορίζω την τριβή σε αυτό τον ειδικό δρόμο» υποστηρίζει ο Κάρλ Σόντεργκρεν, ειδικός της τεχνολογίας μετρήσεων του τεχνολογικού ινστιτούτου VTI.

«Αυτή η κατασκευή είναι σαφώς πιο ακριβή από ένα κανονικό πεζοδρόμιο. Όμως πιστεύουμε πως πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτική λύση, αφού τα ηχοπετάσματα είναι εξαιρετικά ακριβά. Οπότε πιστεύουμε πως θα μπορούσε να είναι μια βιώσιμη επιλογή» σύμφωνα με τον Ούλφ Σαντμπεργκ, ερευνητή του τεχνολογικού ινστιτούτου VTI.

Είναι όμως βιώσιμο;

Οι ερευνητές χρησιμοποιούν αυτό το καρουσέλ για την προσομοίωση του κυκλοφοριακού φόρτου. Αυτό δείχνει πόσο γρήγορα φθείρεται το υλικό και πόση ρύπανση παράγει.

«Γνωρίζουμε ότι αυτή η ποροελαστική περιοχή είναι τόσο ανθεκτική όσο και η κανονική άσφαλτος. Εδώ επίσης μετράμε την σκόνη που παράγεται. Αυτό το πεζοδρόμιο παράγει λιγότερη σκόνη από την κανονική άσφαλτο» υποστηρίζει η Μπγιορν Καλμαν, ερευνητής μηχανικής του ινστιτούτου VTI.

Ήσυχο, αξιόπιστο και φιλικό προς το περιβάλλον. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό το υλικό μπορεί να αντικαταστήσει τα ηχοπετασμάτα σε όλη την Ευρώπη και μάλιστα σύντομα.